Vilkår

1   Kjøp

Når du bestiller en vare hos oss, gjelder avtalen om kjøp først når Cacaoisme AS (Myrvann) har bekreftet bestillingen din med en ordrebekreftelse via e-post.

Ved feil eller mangler når det gjelder opplysninger om eksempelvis pris og leveringstid, forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. 

Når du legger inn en bestilling på produkter eller tjenester gjennom myrvann.no, godkjenner du automatisk våre generelle vilkår.

Ved bestilling på myrvann.no kan kjøpsavtaler kun inngås på norsk. Avtalen arkiveres hos Cacaoisme inntil den ikke lenger er nødvendig.

2   Pris og betaling

2.1   Pris

Alle priser på myrvann.no.no angis i norske kroner (NOK). Priser angis som standard inklusive MVA, og eksklusiv frakt hvis ikke annet er opplyst. 

Alle varer distribueres i Norge og skal ikke tolles eller tillegges andre avgifter. 

2.2   Tilbakebetaling

En tilbakebetaling/kreditering innebærer at Cacaoisme AS refunderer kjøpsbeløpet når en vare returneres i forbindelse med åpent kjøp, angrerett eller reklamasjon. Dette vil normalt skje ved at beløpet tilbakebetales til din opprinnelige betalingskilde innen 10 arbeidsdager fra godkjent vareretur. Tilbakebetalingen kan kun gjøres til samme kort som ble brukt ved kjøpet, og kun til kort som er utstedt i Norge, tilknyttet en norsk bankkonto. Det samme gjelder betaling med Vipps.

2.3   Betalingsmåte

Som kunde hos oss kan du velge mellom følgende betalingsalternativer:

Bank-/kredittkort

Vipps

I nettbutikken vår kan du bruke Vipps som betalingsmåte.

Ved betaling fyller du ut kortnummer og kortets utløpstid, og kan bli bedt om å bekrefte betalingen via nettbank. Pengene reserveres fra kontoen din når du registrerer betalingen, og belastes først ved levering.

Betalingsløsningen leveres av Stripe som innehar høyeste sertifisering av betalingssikkerhet med PCI lvl. 1 (ACS i EU).

3   Levering

3.1   Leveringstid

Normalt er raskeste leveringstid 2–5 dager etter at vi har mottatt bestillingen din, men noe lengre leveringstid kan forekomme, og det gis ingen garanti. Vil det ta mer enn 7 dager før forsendelse tar vi kontakt etter bestilling. 

Vi anbefaler å sjekke lagerbeholdningen av hver vare før bestilling. Når ett eller flere produkter i bestillingen din ikke finnes på lager, prøver vi så raskt som mulig, via e-post, å gi deg presis informasjon om når bestillingen din kan leveres.

3.2   Fraktalternativ

All ekspedering og frakt koster 79,- uansett størrelse. 

Avhenting på adresse er naturlig vis gratis.

3.4   Erstatningsvare

Hvis noen av varene du har bestilt er utilgjengelig, vil vi i enkelte tilfeller ta kontakt for å avtale en alternativ vare. Som kunde har du da full returrett, og vil få pengene tilbake for vare men ikke frakt om du ikke er fornøyd.

3.5   Transportrisiko

Ved bestilling av varer hos oss, står vi for transportrisikoen inntil varen er levert hos deg. Det vil si at det er vårt ansvar å sørge for at varen fraktes fra lageret vårt til deg uten å ta skade eller havne på avveie. 

Ved retur av varer til oss, står du som kunde ansvarlig for transportrisikoen. Det vil si at det er ditt ansvar at varen kommer frem til oss uten skader og mangler. Vær derfor nøye med hvordan du pakker varen, og bruk helst samme emballasje som du mottok om denne fremdeles er egnet.

3.6   Forsendelser som ikke hentes (uavhentede pakker)

Ved bestillinger hvor forsendingen sendes til et avtalt utleveringssted, skal forsendingen hentes innen 7 dager etter ankomst. (**) Hvis en forsending ikke blir hentet innen denne fristen, blir varene returnert til Cacaoisme og bestillingen kansellert. Dette innebærer kostnader som trekkes fra vår tilbakebetaling til deg.

For uavhentede pakker med en verdi på under 500,–, trekkes 100,– fra tilbakebetalingen til deg. For uavhentede pakker med en verdi på over 500,–, trekkes 150,– fra tilbakebetalingen til deg. Vær derfor alltid påpasselig med å hente forsendinger innen fristen.

3.7 Force majeure

Er Cacaoisme forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som ekstremt vær, brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valutarestriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Cacaoisme fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

4   Garanti

Vår garanti innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Ved eventuelle mangler, er selger kun forpliktet til erstatningslevering av de deler som er defekte.

Vi står kun ansvarlig for selve produktet, ikke følgeskader, tapte arbeidsinntekt, feil bruk, kostnader bundet til forsinkelser etc.

Ved eventuelle synlige skader på emballasjen ved levering, må dette anmerkes på kvittering eller fraktbrev som kunden blir bedt om å signere ved mottak. Mangler som viser seg senere, må meldes til oss snarest, og senest innen 2 måneder etter at det er oppdaget.

5   Reklamasjon

Som forbruker har du en lovfestet reklamasjonsrett. Å reklamere innebærer at du henvender deg til oss som forhandler hvis produktet du har kjøpt har en feil/mangel, som vi bærer ansvaret for å rette opp i. Hvis det foreligger en feil ved et produkt du har kjøpt, må du melde ifra til oss innen 2 måneder etter du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen.

I Norge har du i utgangspunktet 2 års reklamasjonstid ved forbrukerkjøp, men opptil 5 års reklamasjonstid ved produkter som er ment å vare særlig lengre enn 2 år, slik som TV-apparater.

Hvis du ikke reklamerer på mangelen innen fristen, eller ikke melder ifra om feilen innen rimelig tid, bortfaller retten til å reklamere.

5.1 Angrefrist

Angrerettloven: Utdrag fra Forbrukerrådet – 15. juni 2001 Lov om Opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (Angrerettloven) gjelder fra. 1. mai 2001. Det spesielle ved Angrerettloven er at du har mulighet til å komme ut av et impulsivt kjøp uten å måtte begrunne overfor selgeren hvorfor du vil ha kjøpet opphevet. Angrerettloven gjelder ved avtaler om kjøp eller leie som du har inngått utenfor fast utsalgssted eller ved fjernsalg. Loven gjelder både for kjøp av varer og tjenester. Den gjelder også kjøp av ting som skal lages eller produseres etter kjøperens behov (tilvirkningskjøp).

Angrerettloven gjelder kun i 14 dager fra du har mottatt varen. Dersom kunden ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til 3 måneder.Ved retur av varer på angrerett, må du selv dekke fraktkostnader til selger (mottaker)

5.2 Når loven gjelder

Angrerettloven gjelder når salget skjer utenfor selgerens faste utsalgssted, for eksempel dørsalg, messesalg, gatesalg, hjemmesalg (homeparties) og salg på arbeidsplassen. Det totale beløpet må være over 300 kroner.Loven gjelder også ved fjernsalg som postordresalg, internettsalg, telefonsalg, TV-shop, samt enkeltbestillinger i klubbmedlemsskap (f.eks. bok og plateklubber). Ved slikt fjernsalg gjelder Angrerettloven uansett beløp.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i samme mengde og stand som kunden mottok den. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema.

5.3 Når loven ikke gjelder

Dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde (dvs. originalemballasje, tilbehør osv..) og beskadigelsen og forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.- Varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake- På tilbehør, rekvisita og lagringsmedia til data, lyd- og billedprodukter, dersom forseglingener brutt og emballasjen er åpnet- Dersom du monterer, lader opp, ringer med, fjerner beskyttelsesfilm, fjerner plastfolie påmanualer, løsner strips på kabler ol.

Fremgangsmåte ved angrerett– Det skal benyttes original emballasje ved retur av varen- Alt tilbehør som fulgte ved varen må returneres komplett- Du må selv dekke fraktkostnader tilbake til selger- Benytt Posten Norgespakke el. Servicepakke. Da vil du få en kvittering med et sendingsnr.Ta vare på denne.- Benytt ekstra emballasje utenpå originalemballasje for ikke å skade denne.

NB: Dersom ovenstående punkter ikke er oppfulgt, vil varen bli returnert deg med begrunnelse angrerett avslått. 

Angreskjema sendes ved ordrebekreftelsen

Et standard angreskjema skal følge faktura/ordrebekreftelse på e-post. Dette skal være ferdig utfylt av selger, og skal benyttes av kjøper for å gi melding til selger om at han/hun ønsker å benytte angreretten. Kjøper er ikke forpliktet til å benytte angreskjema. Melding til selger skal likevel gis skriftlig dersom angreretten ønskes benyttet. Standard angreskjema kan fås ved henvendelse til Barne- og Familiedepartementet, eventuelt lastes ned direkte fra deres internettsider.

6   Personvern

Personlige opplysninger

Ved bestilling hos oss, oppgir du personlige opplysninger som navnet ditt, adressen din og telefonnummeret ditt. Dette er informasjon vi trenger som forhandler for å kunne gjennomføre kjøpet. Når du registrerer deg som kunde og bestiller varer fra oss, godkjenner du at vi lagrer og bruker slike personopplysninger til dette formålet. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via telefon og e-post, slik at vi kan ha best mulig oversikt over kundeforholdet og gi deg servicen du forventer av oss.

Cacaoisme selger eller distribuerer aldri personopplysningene dine til tredjeparter. Les vår detaljerte Personvernerklæring

13   Kontakt og firma

Har du noe på hjertet, ris eller ros, ta kontakt! 

Cacaoisme AS 
Org.nr: 926624237MVA

Email: [email protected]

Postadresse;
Cacaoisme AS
Neset 2
3626 Rollag

0